Alman tasarımcıdan eşarp koleksiyonu



Müslüman kadınların kullandığı tesettür örtülerinden etkilenen Alman tasarımcı Karsten Gollnick ‘En güzel Eşarp Koleksiyonu’nu üretti.
Bir dizide Müslüman kadın oyuncu için kostüm hazırladığı sırada aklına eşarp kolleksiyonu oluşturma fikri gelen Karsten Gollnick yabancıların yoğun olarak yaşadığı Hamburg’un Veddel semtinde bulunan dükkânında ‘En Güzel Eşarp Kolleksiyonu’nu oluşturdu. Eşarbın giderek bir moda akseuarı haline geldiğine işaret eden Gollnick ben eşarbın bir sorun olarak görülmesini istemiyorum. Eşarp her geçen gün daha fazla moda aksesuarı oluyor dedi.
Hamburg’da göçmenlerin yoğun olarak yaşadığı Veddel semtinde yaşayan tasarımcı, usta terzi ve TV dizilerinde kostümcü Karsten Gollnick’in aynı semtte açtığı ‘Veddelaner’ adlı dükkânda ürettiği ve sergilediği ‘En Güzel Eşarp Kolleksiyonu’ ilgi odağı oldu.
Eşarp Kolleksiyonu gerçekleştirme fikrinin bir TV dizisinde Müslüman bir kadını canlandıracak bir oyuncuya kostüm hazırlaması sırasında aklına geldiğini kaydeden Gollnick “Ben dini eşarp değil kültürel eşarp üretimi yapıyorum. Eşarpın bir sorun olarak değil bir moda olarak görülmesini istiyorum. Ürettiklerimiz arasında dini inançları gereği tüm saçların örtüldüğü eşarplardan, sadece saçları bağlayan veya saçların bir kısmını kapatan ve boyuna atılan eşarplara kadar çok farklı modeller var. Kısacası Alman Cabrio sürücüsünün kullandığı Niki örtüsü olarak bilinen eşarp ve saç bantlarından bilinçli Müslüman’ın kullandığı tesettür örtüsüne kadar hepsini sunuyoruz” dedi.
Eşarpın giderek bir moda akseuarı haline geldiğine işaret eden Gollnick “Eşarpları ipek, viskon, pamuk ve polyester gibi değişik kumaşlardan üretiyoruz. Tamamen kendi tasarımım ve dikimim bu eşarplar pul, boncuk, kurdela, lureks iplik örgülerle tamamlanıyor. Farklı desenler ve renk çeşitliliği sunuyoruz. Ürettiğimiz her eşarbı farklı modellerde aynı renkten üç adet üretiyoruz. İleride aynı rengi ve deseni bulma ihtimalimiz çok az olduğundan bu ürettiklerimizin tümünü satın alan aynı zamanda kendi kolleksiyonunu oluşturur. Ayrıca bizim ürettiğimiz tesettür eşarplarını kullanmak için iğne gerekmiyor” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder